Foto 1 bij nieuwsbericht 103 Eco helicopters 290920

Eco Helicopters lanceert Urban Air Mobility operaties

Eco Helicopter wil beginnen met chartervluchten voor stedelijke luchtmobiliteit in Zuid-Californië. Men maakt daarbij op termijn gebruik van een vloot van Robinson R44 Raven II helikopters die elektrisch worden aangedreven. Het wachten is nog op goedkeuring van de FAA van het aanvullende typecertificaat. Voordat het zover is gaat Eco Helicopters in het tweede kwartaal van 2021 vast van start met de traditioneel aangedreven R44’s.

 

Businessmodel

 

Volgens Eco Helicopters biedt het voordelen om nu al een businessmodel te creëren en uit te breiden en pas daarna de heli’s te voorzien van een elektrische krachtbron. Eco Helicopters is een zijtak van charterbedrijf OC Helicopters dat is opgericht door voormalig militair en helikoptertestvlieger Webb. Het bedrijf is gevestigd in Palm Springs in de Coachella Valley. Webb maakte de eerste testvlucht van een R44 uitgerust met een Electric Power Unit. Hij heeft verschillende wereldrecords met een elektrische helikopter op zijn naam staan, zoals de eerste elektrische helivlucht met twee personen, een snelheidsrecord en de langste afstand.

 

App

 

OC Helicopters heeft in 2018 een mobiele app ontwikkeld voor het boeken van helikoptervluchten. Deze wordt geschikt gemaakt voor Eco Helicopters. Een belangrijk kenmerk van de app is dat gebruikers een deur tot deur reis kunnen boeken. Dat is inclusief Uber-grondtransport, rechtstreeks naar de luchthaven of helihavenlocatie waar de helikopter wordt opgehaald of afgezet.

 

Inkomsten

 

Eco Helicopters gaat samenwerken met het onlangs opgerichte bedrijf KiloWatt Aviation. Kopers van een R44 (‘EcoMax’) gaan samen met dit bedrijf de heli onderbrengen bij Eco Helicopters. De EcoMax gaat daar dan inkomsten genereren voor de eigenaar. Die inkomsten gaan aanzienlijk stijgen als de heli is voorzien van een elektromotor. Dat komt door de veel lagere bedrijfskosten.

 

Vliegduur

 

Eco Helicopters werkt samen met een ander bedrijf aan de ontwikkeling van de elektromotor. Die moet de R44 een vliegduur geven van ongeveer 60 minuten. De R44’s zijn uitgerust met een Garmin G500H-700L TXi touchscreen-display, GTN 650Xi GPS-navigator, radarhoogtemeter en andere apparatuur. In tegenstelling tot een drone of een typisch elektrisch VTOL-vliegtuig behoudt de EcoMax R44 zijn vermogen om veilig te autoroteren in geval van een motorstoring.

Foto 2 bij nieuwsbericht 103 Eco helicopters 290920.jpg

 

 

Copyright: Eco Helicopters

Bron: www.ainonline.com

www.ecohelicopters.com

Posted in

Meest recente nieuwsberichten

Wisk onthult elektrische vierzitter

Zwitserse vierzitter e-Sling de lucht in

Eviation verkoopt 50 toestellen aan Global Crossing Airlines

Onderzoekscentrum Urban Air Mobility in Finland van start

Veel duurzame deelnemers aan AirFair Teuge

Skyportz onthult ontwerp vertiport Melbourne

Eve start eVTOL-simulatie in Chicago

Elektrische Beaver vliegt point-to-point in Canada

Bristow shopt bij Beta

Volocopter opent eerste VoloCity-tentoonstelling in Azië