Foto 1 bij nieuwsbericht 45 160620 Copyright Flutr

60.000 piloten gezocht

Hoewel in de toekomst elektrische vliegende taxi’s autonoom gaan vliegen, moet de industrie in eerste instantie tienduizenden piloten rekruteren, opleiden, certificeren en in dienst nemen. Adviesbureau McKinsey & Company voorspelt dat tegen 2028 de opkomende Urban Air Mobility (UAM) 60.000 piloten nodig heeft, een getal dat overeenkomt met 17 procent van het totale aantal commerciële piloten in 2018.

Probleem

Lastig daarbij is dat de piloten waarschijnlijk maar een paar jaar nodig zijn. Een fors probleem, omdat piloten hun opleidingsinvestering, inclusief gederfde inkomsten, tijdens hun loopbaan mogelijk niet terugverdienen. Belanghebbenden zoals fabrikanten, exploitanten, vliegscholen, regelgevers en arbeidsbureaus moeten samenwerken om de aanzienlijke uitdagingen aan te gaan. Ze hebben niet veel tijd om te voorkomen dat het aanbod van piloten het knelpunt wordt dat de ontwikkeling van deze nieuwe revolutie in de luchtvaart afremt.

COVID-19

Volgens McKinsey zal de COVID-19-crisis de behoefte aan de ‘gewone’ commerciële piloten met een paar jaar uitstellen en mogelijk zelfs het aantal verlagen als de commerciële luchtvaart niet terugkeert naar zijn oorspronkelijke status. Maar toch verwacht het adviesbureau dat de meeste  nieuwe piloten tegen het einde van het decennium nog steeds nodig zijn. Daar komen piloten voor deUAM dan nog bij.

Foto 2 bij nieuwsbericht 45 160620 Copyright Volocopter.jpg

Copyright Flutr.jpg

Bron: www.evtol.com

Posted in

Meest recente nieuwsberichten

Wisk onthult elektrische vierzitter

Zwitserse vierzitter e-Sling de lucht in

Eviation verkoopt 50 toestellen aan Global Crossing Airlines

Onderzoekscentrum Urban Air Mobility in Finland van start

Veel duurzame deelnemers aan AirFair Teuge

Skyportz onthult ontwerp vertiport Melbourne

Eve start eVTOL-simulatie in Chicago

Elektrische Beaver vliegt point-to-point in Canada

Bristow shopt bij Beta

Volocopter opent eerste VoloCity-tentoonstelling in Azië